Zgodnie z badaniami Głównego Urzędu Statystycznego, duża część zwłaszcza małych i średnich przedsiębiorstw zmuszona jest do zakończenia działalności w przeciągu trzech lat od chwili powstania. Co więcej, około 30 procentom nowopowstałych firm nie udaje się przetrwać pierwszego roku funkcjonowania. iq
Oto lista błędów najczęściej popełnianych przez niedoświadczonych biznesmanów: Przesadny optymizm i przekonanie o samowystarczalności. Większość świeżo upieczonych biznesmenów jest zbyt bezkrytyczna w stosunku do swojego przedsięwzięcia. Nieumiejętność chłodnego spojrzenia na projekt wynika także z faktu, że większość młodych przedsiębiorców zapomina o stworzeniu biznes planu. Przekonani, że potrafią świetnie robić to co robią, zapominają, że działalność gospodarcza nie koncentruje się tylko i wyłącznie na technicznym wykonywaniu pracy, ale trzeba mieć pojęcie o prowadzeniu rachunkowości, skutecznej reklamie i prawnych aspektach prowadzenia własnej firmy. Przekonanie o samowystarczalności zdaje się być najbardziej brzemiennym w skutki błędem młodych biznesmenów, gdyż rodzi ono nieprawidłowości w wielu sferach funkcjonowania firmy. Jedno potknięcie jest powodem kolejnego i tak powstaje zamknięte koło rodzących się, jedna po drugiej, pomyłek. Niewystarczające środki finansowe. Wielu początkujących biznesmenów, którzy nie posiadają wystarczających środków finansowych, liczą bezgranicznie na pomoc inwestorów. Ale trzeba mieć wkład własny.W ten sposób, oferując większe bezpieczeństwo przedsięwzięcia, możemy zwiększyć zainteresowanie naszym projektem. Aby nie utracić zaufania wspierającego nas inwestora, musimy pogodzić się z faktem, że będzie on chciał mieć realny wpływ na zarządzanie spółką. Nieodpowiedni marketing. Początkujący biznesman wierzy, że sam fakt otworzenia własnej działalności gospodarczej spowoduje pojawienie się klientów. To błąd. Chociaż wizytówka w postaci profesjonalnie przygotowanej strony internetowe z pewnością dobrze świadczy o początkującym biznesie, jednak bez dobrego pozycjonowania niewielu potencjalnych klientów w ogóle dowie się o jego istnieniu. Należy stosować marketing aktywny. Stosujmy również ambient marketing - np. załóżmy firmowy profil na popularnych portalach społecznościowych. Nie polegajmy zbyt mocno na własnej sieci kontraktów. Aktywne poszukiwanie klientów przynosi dużo lepsze rezultaty w postaci zwiększenia sprzedaży. Powinniśmy myśleć jak nasz potencjalny klient i skupiać się na tym, czego ten poszukuje. Starać się dostarczać klientowi to czego on potrzebuje a nie to co akurat my mamy do zaoferowania. Czytajcie io tym więcej na naszej nowej platformie nrety
Iqarius Creation Group grudzień 2011
Copyright 2009 -2011 © Projekt IQ-arius. Portale dla każdego. Zapraszamy na nasze nowe strony projekt.iqarius.pl
|